Alla inlägg under september 2013

Av Mikaela Hellström - 26 september 2013 10:10

Jag är så sjukt taggad! Idag ska vi bila ner till Danmark, Jag, hjärtat, Kicka och Elina, å där ska vi bo i husvagn! Imorse vaknade jag halv åtta av en sprallig Igah, han låg å flinade, sprattla med benen och pratade i 100knyck! 
En som är taggad tror jag :D 

Packade det sista i morse och for iväg till Miroi! Å nu sitter jag här med ett läskigt flin på läpparna! 
Det ska bli så sjukt kul att komma iväg! :D
Första resan utanför Sverige sen Turkiet, å sen med det bästa sällskapet :D
   


Nu till nåt helt annat, jag har fått höra av många att jag vet verkligen vem jag är, jag har stor koll på livet och jag står upp för mig själv. Det som är sjukt är att jag verkligen tycker tvärtom, hur kan det vara så?
Jag själv ser mig som en osäker liten skit. Som inte alls vet vad hon vill, som har alldeless för mycket tankar i skallen och missbedömmer allt. 
Jag tänker mycket på livet i sig. Vad går det ut på? 
Äta, jobba, sova - dö?
Man väljer egentligen helt själv vad man gör med sitt liv. Men om man inte vet vad man vill då? 

Jag känner mig som en plastpåse som bara flyger med i alla vindar som paserar. 
Ingen dag är den andre lik i mitt huvud.. 


Jag är säker på mina vänner, min familj och pojkvän. Den enda jag egentligen är osäker på är mig själv. 
Duger jag? Är jag tillräckligt snäll, sätter jag gränser som jag borde, tar jag för mycket skit? 
Tuuusen frågor, men det har lugnat sig lite, men jag har fortfarande svårt att kontrollera mina känslor och tankar. 
Senast i morse i sopade jag handen i garderoben, utan större anledning.. Jag vet liksom inte hur jag ska få ut dom på rätt sätt och oftast blir det ilska. Jag vill inte vara arg eller sura, men det blir så ändå.. 

Jag går ju till kuratorn, men jag känner inte att jag får ut nåt av det längre.. Jag är rädd att börja gräva i mitt förflutna.. Jag orkar inte det just nu. Jag är rädd för så mycket- mitt förflutna, göra misstag, mista dom jag älskar, men den värsta är nog att bli övergiven. Att inte vara älskad för den jag är. Så har jag gjort så många gånger. Ändrat på mig själv för att bli omtyckt, men ingen kan vara alla till lags. Det går inte, man går sönder tillslut.

Jag är ganska glad för det mesta och öppen, men när någon kommer nära mig så är det som att jag bygger en mur, skyyyyhög mur. Släpper jag in någon så vill jag inte att dom ska försvinna. Eller lämna mig. 
Jag vet nog vad det beror på, men jag vill bli av med den dåliga sidan hos mig själv.

Men livet har ju bara börjat. 


Ibland jag tänker tillbaks på hur min barndom
Tedde sig
Fick en moral
Som jag tror kan ha räddat mig


Vem är jag?
Hur betraktar dom mig
Men frågorna jag ställer
Säger mer om mig
I min osäkerhet

"Petter - Håll om mig"

Perfekt roadtrip låt :D

Lite go musik sådär! 

Få se om man kommer hem eller om man stannar i Deeeenmaaaak! Vad har jag att hämta här egentligen?;)
 

Gammal bild på mig och Elina från födelsedagsfesten för mig och Hjärtat. Det tycker jag är ganska kul, vi fyller år samma dag :> Fast han är jäävligt påstridig med att han faktiskt är exaaakt 1 år äldre än mig. Han hann nog med mycket det året ;) 
Nu ska jag studsa vidare och invänta mina reskamrater! PÖÖÖÖSS




Av Mikaela Hellström - 17 september 2013 11:01




Skiter i om folk inte tycker om dubstep, öööööös järnet!

Av Mikaela Hellström - 16 september 2013 11:02

Har nog haft den bästa helgen på länge, så spontant å mysigt! 
I torsdags kom hjärtat hem, på fredagen åkte vi in till stan, satt på möljen å drack nån öl, sen åkte vi hem till oss, å där blev det bara till det bättre, kicka, elina, hjärtat å Ia, hur kul som helst, vi satt å prata om allt mellan himmel å jord å bara va, bästa kvällen på länge :) 

På lördagen var man ganska seg, men det stoppade inte oss, in på bolaget och sen vidare till delsbo, inte världens skönaste håla, men med rätt människor så ;) 
Vi festade på, och på söndagen tog vi bussen hem till iggä, jag satt som en labotomerad förlamad tjej på bussen, jag har aldrig varit så slut som jag var då, helt jävla slut som artist, kom på mig själv att sitta å tomstirra å hjärtat satt likadant, folk runt omkring måste väl trott att vi hade nå störning, hjärndö eller nå! 
Vi handlade "middag" på möljen, korv å pommesfrites, fint serru! 
Sen åkte vi äntligen hem, jag parkerade i soffan utan en tvekan, å där låg jag resten av kvällen, sen, bara för att man ska upp dan efter så kan jag såklart inte sova, även fast man var så slut i kroppen att man knappt orkade skita liksom, så kunde jag inte sova.. Så jag å hjärtat satt uppe å pratade istället. Finns så mycket å prata om. Speciellt nu för tiden känns det som. 

Börjar förövrigt bli så frukansvärt trött på den här stan. Min kompis sa en bra grej "Hudiksvall är bara ett stort jävla big brother hus". 
Allt är bara en enda stor ond cirkel, hugger vänner i ryggen, sviker å kör fulspel. 
Alla har brister, men vissa verkar bara hitta andras å inte se sina egna. Fett jävla less. 
Men, det som inte dödar, härdar, visst vare så.

Nog om det.

I veckan blir det nog bara lugnt, hjärtat är hemma och inväntar jobb, skönt å ha honom hemma, men idag ska jag jaga ut honom, jag måste få städa ifred efter helgens bravader. Funderar stark på att köpa en lekhage åt honom, där han kan ha alla sina saker i en enda stor röra.. 


Jag är pedant och han tycker man ska städa när man inte ser golvet, typ.. Kanske inte riktigt, men för mig känns det så. Men det är väl tur att man är olika, annars hade vi väl sprungit runt å putsat ihjäl oss.
Jag har faktiskt blivit bättre på den fronten, det är nästan så att jag måste knyta fast mig nånstans så jag inte städar å plockar hela tiden. Men frågan är ju då; Vem vill inte ha ett städat hem?


När han är hemma på helgerna biter jag mig i läppen för att inte få psykbryt på kaoset han dumpar på golvet sekunden han kliver innanför dörren, men då tänker jag stilla för mig själv; "Luuugn nu för fan Mikaela, han åker på söndag, DÅ kan du städa, låt det bli skitigt å stökigt". Då kan jag slappna av.  Men det kliar liksom i fingrarna, nej, det drar i hela kroppen när det ligger saker framme, finns disk eller det börjar bli skitigt på golvet.. 
Men sån är jag. Man blir lätt sjuk i en sjuk värld. 
Har också hört att har man kaos med sig själv så vill man ha ett fint yttre, i mitt fall, ett kliniskt rent hem. Sånt tror jag inte på, eller, ja, jag vet ju inte hur kaosig jag är, men så sjuk i huvet är jag nog inte. Vem vet, ingen vet ju hur jag tänker, å så ska det förbli tror jag, det är bäst för allmänheten.

Kanske hamnar på psyket annars.
Borde kanske checkat in där för länge sen.. 
Inte så konstigt att man blir sinnessjuk faktiskt när folk hjärntvättar en. 
Nej, nu släpper vi det, som att gå på toaletten å skita, spola ner ett ba! 

Nu ska jag sysselsätta mig på Miroi, best place ever!


Modestep, Koven - Take it all

Förjävla bra låtar om jag får säga det själv. 
Livet utan dubstep skulle aldrig gå! 


Koven - Wake you up

 

Bild från fredagen, Elina smygfota oss ;>

We kissed, I fell under your spell

A love no one could deny

I never hit so hard in love

I will always want you. <3


Av Mikaela Hellström - 10 september 2013 12:44

1. När gick du upp i morse? – Vaknade halv 6, men somnade om när Igah å Robban åkte å jobba, så typ 9 nångång

2. Vem ringde du senast? – If hemförsäkring

3. Vad har du i dina fickor? - Just nu har jag inga fickor

4. Vad köpte du senast? – Mat

5. Vad får dig att bli riktigt arg? – Brukar sällan bli arg, men nonchalanta människor typ

6. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? –
Vatten, båt å Igah

7. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kväll

8. Senaste filmen du såg på bio? –
Jaru.. minns inte faktiskt.

9. Vad uppskattar du hos en vän? –
Humor och lättsamhet

10. Har du någon gång badat naken utomhus? – haha, ja

11. Vad äter du helst? – Allt som är gott

12. Är du driven som person? –
Njaa, det kan jag inte påstå

13. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? –
Ja..

14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? – Igah, han fixade så vi hade husvagn å bil hela helgen

15. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? – Vid sängen

16. Är du materialist? – Näe, eller asså, jag älskar att shoppa till lägenheten

17. Har du några djur? – Japp, hunden Shiva å katten MaryJane

18. Är du blyg? – beror på

19. När flög du senast? – 2 år sen, till Turkiet

20. Har du något tatuering? – ja, 7 st

21. Har du varit med om en bilolycka? – haha, körde ner i diktet förra året, men det gick inte så fort

22. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? – Många saker

23. Vilken är den roligaste träningsformen? - Ingen?

24. Bästa egenskapen hos en partner? - Kärleksfull och förstående

25. Sämsta egenskapen hos en partner? – Nonchalans

26. Var växte du upp? – Uppsala

27. Har du någon gång ringt polisen? -Ja

28. Vilka är dina största svagheter? - Svartsjuka, surig å för snäll

29. Har du, eller har haft någon barnsjukdom? – Vadå barnsjukdom?

30. Vilka är dina bästa egenskaper? – Snäll, omtänksam, social å oseriös

31. Vad har du in din väska? – Brukar inte använda väskor

32. Vad shoppar du helst? – heminredning å mat..

33. Favoritklädesplagg? – Myskläder

34. Bästa plagg/accessoar i garderoben? - Fult att skryta

35. Vilken är din favoritparfym? – cascada magnetism

36. String, boxer eller vanliga trosor? – Det som är rent

37. Vad sover du i? Trosor

38. Går du på någon diet? - Skulle aldrig komma på tanken
39. Nämn tre maträtter du äter ofta? - mackor(?), köttbullar å fiskpinnar, riktig svensson-tråk-lat-mat

40. Vad dricker du till vardags? - Oboy eller saft

41. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? – Bärs

42. Lugn hemmakväll eller party all night long? – Stannar hellre hemma eller hemmafest. Men ibland är det kul å festa hela natten å ;)

43. Tycker du om att fika? – Ibland, kul å sitta å prata, men fikat isig vet jag väl inte

44. Vilka tidningar brukar du läsa? – Läser sällan tidningar, men HT

45. Favoritprogram på TV? – Breaking bad eller how i met your mother

46. Lyssnar du på radio? – Ibland

47. Hur skulle du beskriva ditt drömhem? – Jadu, 2 rum iaf, men är jävligt nöjd med min nu faktiskt :)

48. Pedant eller slarver? – Pedant och slarver, men när det väl gäller är jag nog pedant

49. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort?- hatar't

50. Tråkigaste hushållssysslan? – tvätta

51. Brukar du ta sovmorgon? – Näe

52. Leva nu, längta eller minnas? - Allt? Eller, ja, helst leva nu 

53. Något du aldrig skulle klä dig i? – Många saker, typ, fula kläder

54. Har du färgat hår nu? – jaaa

55. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? – Städar

56. Drömresemål? – Tomorrowland, Belgien

57. Värsta resmålet? – Nått olidligt varmt

58. Vad är det finaste du gjort för någon? – Jag vet inte, tycker jag är ganska snäll för det mesta

59. Vad tråkar ut dig? – Drama filmer

60. Beskriv en perfekt vardag för dig? – vakna av mig själv i en städad lägenhet;) äta frukost, rasta vovven, mata katten, fixa mig på 10 min å sen hinna med bussen. Sen komma hem till min baby och sen mysa med en god middag och nån film, helst breaking bad! 
 

I väntan på grabben ;)

Av Mikaela Hellström - 9 september 2013 16:13

Men jobbar med mig själv
Försöker ändra mitt liv
Jag måste bort härifrån
Det är inte sunt
Samma gamla snack
Samtalsämnen går runt

Folk har slutat bry sig, så länge dom får sin grej.


Precis så är det! 

Så jävla less, har varit så skönt att få komma ifrån bajsHudik ett tag, saknar min lille misse bara.. Annars har vi det bra. 

I torsdags kom jag ganska sent, lille prutten hämtade mig i traktorn :D haha! 
Somnade mitt i maten eller aah, vi käka iofs middag kl10, min stackars pojk sliter å jobbar!


I fredags städa jag lort grisarnas husvagn, sen satt vi uppe på berget, eller jag satt och Igah jobba, efter det tog vi traktorn på äventyr (eftersom han som vi skulle låna bil av hade fått med sig nykeln så fick det bli så)


På kvällen käka vi middag, sen enbart möös vi, det är så skönt nu när jag vet precis vart jag har min lille plutt.
Vi låg å prata flera timmar om oss, hur mysigt som helst!


På lördagen låg vi mest å slappa, och igår va helgen över, men jag blir kvar här tills i morgon, min prutt ville inte att jag skulle åka hem, skulle egentligen hem idag, men det får bli i morgon :) 

Å sen! Ja sen är jag så less på allt gulligull på facebook/instagram å allt därtill

Om man är lycklig, varför måste man lägga upp tusentals bilder på det då för? Vem är det dom försöker övertyga? Allmänheten eller sig själva? Sen är det ännu patetiskare när man vet att det inte alls är så fint å romantiskt som det verkar..


Är man lycklig så ska man inte behöva terrorisera restan av världen med puttinutt bilder.
Jag lägger sällan upp bilder, nån enstaka, men inte i mängder.. 

Enligt mig själv så kan man vara lyckligt kära fast man inte berättar det med bilder.

Men det är ett fritt samhälle, men man lurar ingen med bilder. 


Och sen vet jag att man bara ska strunta i folk egentligen, men när jag skrivit en egen dikt som ingen kan ha skrivit förr och när det dyker upp bilder med min dikts namn.. Va fan är det om? 
SÅNT stör mig, sen får man kalla mig vad man vill eller snacka skit, men där går gränsen. Ska jag behöva skaffa copy right på mitt liv eller? 


Näe, nu kom min fis "hem" till husvagnen så nu ska jag återgå till mitt liv :)             

Ovido - Quiz & Flashcards