Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Mikaela Hellström - 8 juni 2012 15:40

Åh, det är så kul att få snälla kommentarer, det värmer som fan. Att vissa förstår mig och mina tankar :)

Tack tack tack :D


Nu har det hänt grejer på sista tiden, jag har blivit så lycklig i mig själv. Jaa, jag vågar skriva det, är inte rädd att brännas på fingrarna längre. 

Jag trivs med mina nära och kära, väljer bort dom som inte är bra för mig och tar fan för mig av livet, det är mitt liv och jag ska göra det bästa utav det, inget står i min väg.


Jag har slutat hata och ser bara positivt i allt.

Regnar det, ja det kommer solsken så småning om

Är jag ledsen så vet jag att jag kommer bli glad snart igen.


Att man kan växa så mycket i sig själv. Det är lite tråkigt att vissa stannar i 12års åldern och inte kan se utöver det normala. Man kan vara 3 st när man leker. Ju fler desto roligare. Nu menar jag inte en trekant. Utan, ju mer man träffar nytt folk desto öppnare blir man för fler nya kontakter. 

Man behöver inte snöa in sig i samma gäng hela tiden. 


Jag pratar ju rätt mycket, det har väl ingen missat. 

Jag lyssnar gärna och analyserar allt jag hör.  

Jag verkligen älskar att lyssna på andras ideer och funderingar. Det gör det lättare för mig att förstå mig på människor då. 

Beteenden, det bästa jag vet. 


En annan grej jag oxå älskar är att få hjälpa andra med mina råd. 


Jag har en tjejkompis som jag alltid vet vart jag har, eller jag har flera, men just den här tjejen och jag kan verkligen prata om allt. Vi brukar träffas och "ventilera" lite.

Det är så skönt att någon annan har samma värderingar som jag. Hon vet vad som är rätt o fel, upp och ner. 

Hon gömmer inga knivar som hon sen hugger i någons rygg. 

Schysst stil. Precis som det ska vara.


Ibland måste man få prata av sig när det har med livet att göra. Jag tänker på tok för mycket. Det har jag fått höra ett antal ggr. 


Jag måste sluta med det. Iaf dom invecklade tankarna. 

Ett exempel. Jag tänker mycket på hur människor beter sig och hur dom hanterar vissa situationer.

Att få studera folk i allmänhet, det är så häftigt tycker jag. 

Ja vet, jag är sjuk. 


Hur ska vi någonsin kunna förstå varandra om man inte anstränger sig? 

Det är sånt jag tänker på. Jag önskar att det fanns en off-knapp. 

Det finns det nog fler som önskar... Nämner inga namn. Hah


Är lite ringrostig, var ju ett tag sen jag skrev ^^


Jag kan ju tillägga att jag hatar att åka buss, det är så förnedrande när man har körkort. 

Det är ju som att köpa ett koppel, men ingen hund. USCH

Tur att man fått skattepengar nu iaf, kanske kan bli en liten bil till sommaren!


Jag önskar det aldrig va slut på kontot. Jag vet, jag har sagt det själv. Vill man något så får man kämpa. 

Vill man så kan man. 

Vill man råna en bank, så kan man. Eller vadå? 


Alla som har mycket pengar jobbar ju arslet av sig och har 2 veckors semester, åker iväg en vecka på camping med den nya husbilen för 300tusen.

Familjen som är så kluven för att man bara får en vecka tillsammans, bråk och tjafs.

Var tänkt att dom skulle stannat i 2 veckor, men alla har sina egna liv och glömmer bort sin familj.

Är det värt det? Det är fan inte värt de.


Kan inte alla livsnjutare ha en egen fond? Vi som bara vill leka och inte bli vuxna. 


På tala om det här med semester. 

Jag är nöjd med mina sommrar iaf. Hade ett sommarställe på väddö, (även bebott på vintrarna, men då fanns det inge vatten, så det var inte direkt en hitt)

båda föräldrarna är lärare, hade sommarlov precis som mig, det fanns pool, hav, strand och massa kompisar. 

Inget man klagade på. 

Kanske ska bli lärare då. Fatta skönt med sommarloven. 


Nu försvann jag igen i texten. 

Jag känner mig ofta som J.D i scrubs. Kan tänka på helt annat när man pratar med någon, så börjar man prata om nåt helt annat och alla kollar på en som att man kom från mars.

Fast, näe. Kanske inte mars, skulle jag sett nån från Mars hade jag skrikit och sprungit för mitt liv. 

Skitsamma, ni fattar. 


Nu ska jag skriva en text jag kommit på 


Men sluta snacka skit

Du kommer bara sättas dit.

Ingen kommer vilja vara med dig, 

så länge du kör din falska grej. 

Släpp alla krav och måsten, flyt med i det som kallas harmoni. 

Bryt dig fri från din hemska karaktär,

lyssna på mig och lär.

Så kommer fler och fler hålla dig kär.



Nu ska jag å Oscar ut å glida med bilen jag så snällt fått låna :)

Tack Henrik!

Ovido - Quiz & Flashcards