Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Mikaela Hellström - 20 juni 2012 11:32

Jag ville dela in inläggen okej. 


Igår satt jag och två tjejer från kursen och pratade om vett och etikett, nej det gjorde vi inte. 

Vi prata mest allmänt, om det gamla vanliga. 

Ena tjejen hade samma sätt att tänka på som mig. 


Tex det här med ytliga kompisar. Vill man inte umgås med dom så ska man inte behöva ta skit. 

Hon berättade att hennes kompisar tyckte att hon va elak, fast hon egentligen gjorde sig själv en stor tjänst.

Varför klamra sig fast vid någonting som man inte mår bra av?

Är det nånslags självplågning?


Jag säger som jag alltid säger. Det är ditt liv, gör va fan du vill. 

Eller, gör det som känns rätt och bäst för dig själv.


Vilket jag kan erkänna att jag inte alltid gjort, jag tänkte sällan på mig själv. Ville bara göra andra glada. 

Som nånslags slav som ska underhålla sin översittare. 

Det kanske va att ta i, men ändå...

(Beror väl på vilken person som jag vill göra glad oxå.)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hur kan det vara så att man vill vara som alla andra?

Jag kanske har tyckt lika nångång, men det är sällan jag tex köper kläder för flera hundra för att det är ett litet litet märke vid tutten. Ja, klart jag kan tycka att dom är snygga, men inget jag vill ha.

Men jag ska alltid vara tvärtemot.


Säger nån till mig: Mikaela, gör inte de. Köp ingen bil.

Va gör jag? Jo jag köper en bil. Haha, som en trottsig 5åring. 

If you know what I mean.. 


Jag köper en gul bil, när jag tycker att det är den fulaste färgen i världen. Finns ingen fulare färg. 

Blått skare va.

Men för tillfället äger jag en GUL BIL.

Jag förväntar mig att alla slår varandra och säger "gul bil" när jag åker förbi. 


Bilen köpte jag för att jag va desperat. Eller bara less på att inte kunna göra vad jag vill när jag känner för det.

Det är inte jobbigt atrt åka buss, bara jävligt frustrerande när man lagt ut massvis med pengar på körkortet.


Varför förstår inte människor att deras lögner inte gynnar nångon annan än dom själva? 

Vad får man ut av att ljuga egentligen. Visst nån vitlögn ibland skadar ingen. Men att verkligen ge sig fan på att ljuga så att tungan blir svart är det ingen som gillar. 


Jag kan inte ens ljuga för busschauffören om min ålder. Hur skulle jag då kunna ljuga för någon jag tycker om?

Jag är god, men människor i allmänhet är så dumma att man blir till slut helt jävla galen.

Det är en lång prosess innan jag ska ta till nävarna. 

Jag använder hellre ord.


Nu ska jag erkänna en grej.

Jag observerar människor, väldigt ofta, just därför vet jag deras svagheter. Allas beteenden beror på hur man mår.

Om någon ska bråka med mig så skriker jag inte fula ord och dampar ur, nepp.

Man hugger dom i hjärtat direkt ist. Det är det som tar på en hårdast. 

Hårt mot hårt.

Ord kan vara så mycket starkare än knytnävslag. 

Fast ibland vill man bara slå skiten ur folk.


Men då får man svälja sin ilska. Ingenting triggar en annan människa så mycket som första slaget.

Då är det kört.


Snart har det gått ett år sen förra sommaren. Det va nog den bästa och värsta sommaren jag varit med om. 

Jobbade, bråkade, sov, jobbade jobbade jobbade. 

Det va nog tur att jag jobbade trotts allt. Annars hade jag haft allt för mycket tid att tänka och älta i det som hände då.

Det bästa med sommaren va nog att jag förstod hur livet verkligen går till. Hur man kan vara så stark fast man känner sig ensamast i hela världen. 



Jag gjorde ett val, det bästa valet jag gjort i hela mitt liv. Jag växte så mycket i mig själv att jag verkligen tog mig bort. Bort från skit och äckligheter.

Tack mig själv att jag inte gav upp i misären. 

Att jag gick iväg med högt huvud.

Punkt.


Baby du är het het het
och jag faller för din charm,
när världen känns så kall är du där
och gör mig varm,
för du vet hur du ska tända upp min eld,
du flammar minnnen vidare när morgonen blivit kväll,
när du gör mig sådär, förför mig sådär.

 

Fint väder idag, hejhopp- du har liten snopp.





Och sen att ens försöka svartmåla mig, ingen idé att försöka. 



Av Mikaela Hellström - 20 juni 2012 10:38

Hej hopp, nu är jag tillbaka :D

Har haft fullt upp, som vanligt. Nej, jag har bara inte haft tid att skriva.


Nu ska jag berätta om världens äventyr, i torsdags förra veckan skulle jag och två till på äventyr.

Eftersom jag har köpt en bil så packade vi den full och bar iväg.


Vi sitter i bilen och har trevligt, höjer musiken lite och gasar iväg. DÅ hör jag hur det är nånting som skrapar i vägen..

Vi stannar och kollar ved det är - Då är det TANKEN som lossnat. 

VAD är oddsen för det? Inte nog med att bilen redan va kaos. Nej nu skulle tankjäveln lossna.

MIna två starke män hissar upp bilen, lånar brädor och ett spännband från ett äldre par.


Vi får tillbaka tanken och försiktigt åker vi vidare. Efter lite skogsrally så ligger tanken på backen igen! 

4 ggr under hela kvällen så lossnar den. Ganska irriterande efter bara 2:a gången.


Vi går i skogen och hittar perfekta kojan som vi börjar bygga på, alla tre släpade gran och pinnar. 

Gjorde upp en eld och gottade oss i kojan. Riktigt trevligt. 

Även att man sällan gör såna här saker nu för tiden. 

Om alla skulle dra ut i skogen ibland så skulle kompiskretsen bli mycket starkare. Man samarbetar och hjälper vararandra.

Men va det nån som bryr sig? Näe. juste. Så vare ja. 


När vi har släckt elden och är halvvägs till bilen så upptäcker jag att jag inte har bilnyckeln. 

Då vare bara att vända och leta hela vägen tillbaka.


Min enda tanke va: "Inte nog med att tanken är pajj, nu måste jag skaffa nytt rattlås oxå.."

Men det sjukaste är ändå att jag hittade den. I lite blåbärsris. Tack tack tack. 


Slutligen påväg in till stan igen så lossnar tanken för 3dje gången. 4 gången blev det rätt. Höll iaf i 1 dag, sen gjorde mammas kompis ett fäste. Men att spänna fast spännbandet i avgasröret va inte så smart direkt.

Så i måndags smällde skiten av och har stått på parkeringen sen dess.  Jag tittar till den ibland. Oftast med hat i blicken... haha


Man köper en bil och sen är det bara problem med den. 

Som dessutom är en miljöbil. Hoppas du läser nu LIsa;)

Sprutbajspruttfismökäckelkäft!


Men troligtvis får jag hjälp idag. 


För övrigt så går jag på världens skönaste kurs ^^

Alla är trevliga, öppna och pratiga, men inte som mig. Jag är fortfarande värst. 

Trivs som fisken i vattnet om jag ska vara ärlig :)


Lite bilder från the misslyckade ävenfuckingtyret


MIn fina tank..

               

Trotts allt så blev det en awesome kväll ändå :D

Ovido - Quiz & Flashcards