Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Mikaela Hellström - 25 juni 2012 19:23

Holy shit vad mycket reaktioner det blev pga mitt förra inlägg. 
Ska inte yttra mig om en sån sak igen. Alla verkar ta det på helt fel sätt. 

Skitsamma. 

Nu lämnar vi det så ingen behöver hata mig mer. 


Hur mår jag då?

Om någon undrar. 
Jo tack, helt okej, sover som aldrig förr gör jag oxå. Kan sova 11 timmar utan problem. 

Jag känner mig som törnrosa ibland. Känns som att jag bara sover och sover. 

Kör lite bil emellanåt. 


Ska börja med en ADHD utredning nu oxå. Äntligen ska jag få svar varför jag är som jag är.

Hyper och okoncentrerad 24/7.

Det är inte bara jag som märkt det, som tur är. Jag är inte galen trotts allt.


När jag läser mina gamla inlägg så kan jag fundera på vad fan jag tänkte med. 

Tex i april så hade jag skrivit om en person, som fick mig att må ris och ros. Helt sjukt att jag trodde att mitt mående berodde på just den personen. 

Visserligen hade den personen mycket med saken att göra men inte alls så mycket som jag trott.

Allting handlar om hur jag är.

Hur jag väljer att se på saker och ting. 

Kan jag skylla på någon annan än mig själv så gör jag gärna det, om jag ska vara ärlig. 


Hur kan det vara så? Varför kan jag inte fatta själv att jag är den enda som kan lösa saker och ting. Jag kan skriva smarta saker som jag tycker att andra ska följa, men jag, jag har helt plötsligt andra regler som bara gäller mig själv. Jag kan se hur andra far illa och försöker hjälpa dom. 

Medans jag själv lallar runt i någon slags fantasivärld där inget dåligt kan hända mig. 

(Så kommer det en dag när man får en smäll i fejset och inser att dåliga saker händer även mig. 
Lite för ofta kan jag tycka nu för tiden.)


Jag kan komma på mig själv att stå där som ett fån, ta hur mycket skit som helst. Alla andra ser det, utom jag själv. 

Kan man vara så självdestruktiv? Alla ser utom jag?

Vad vill min hjärna mig!?

Nu kommer dom här sjuka tankarna igen. 

Ge mig nå medicin så jag slipper lägga allting på minnet. 

Alla onödiga minnen som inte ens jag vill komma ihåg.

Hur allting bara far fram och tillbaka i samma banor dag ut och dag in. 

Varför älta i det gamla när det kommer nytt varje dag? 

Leeeeev för fan Mikaela. 


Dagarna som går, det är livet. 

Man glömmer ofta bort det. 

Just nu njuter jag av livet. När inte biljäveln krånglar. 

Kursen är rolig och jag börjar förstå vart jag vill komma i livet. 

Tjolahopp. Man är deppig ibland med så ere.

Man måste bita i det sura äpplet ibland för att njuta av det goda senare. 


På tal om godsaker. Håller på med maten nu, tacos.

Som jag har längtat, har suktat flera dagar, om inte veckor!

Åkte upp på coop och handlade allting så nu är det bara köttfärsen som steks, sen hugger vi in på go' maten! 

Till efterrätt har jag köpt maraboukakor, såna där goda, brieost och kex. Saft och chips har vi å. Lite dipp sen igår. Har fått stå och dra sig lite. Smaklökarna kommer krypa in i hjärnan på mig av njutning. Vill inte andas på någon i onödan i morgonbitti om man säger så. (Lök bidrar inte till den bästa morgonmunnen om man säger så.)

Skulle inte förvåna mig om jag inte kommer in i bilen i morgon. Så jag måste rulla ner på stan eller nåt. 


Nu är det middag! Tjing.

Av Mikaela Hellström - 25 juni 2012 10:20

Måndag, har precis skjutsat lillkillen till skolan. Haha känner mig som en mamma ibland ^^


Jag tror ja exploderar snart.


Innan jag börjar skriva om invandringen så ska ni veta att jag verkligen inte är rasist. 

Mina föräldrar har alltid varit noga med sånt. 

Men nu har det gått för långt. 


Det står bara mer och mer om invandringen i Sverige i tidningarna. 

Jag kan inte påstå att jag är en patriot direkt. Men jag är nöjd över mitt land, våran knug är rätt skön han med. 


Det finns så många artiklar om invandringen nu för tiden att det är dags att göra någonting.

Hade vi svenskar haft lite mer skinn på näsan hade det kanske funnits en struktur över hur det ska gå till.

Det är som att en liten menlös farbror står vakt på krogen. Inte så svårt att ta sig in. 

När man väl kommer in så vet man, att hur man än beter sig så kommer inte farbrorn kasta ut mig. Han är för mesig. 

Så är vi i Sverige. 


När Doggedoggelito påstår att invandrarna är "nya" Sverige. 

Hur dum får man bli? Ska inte vi svenskar få ha vårat land ifred? 

Det är ingen som gör någonting. 


Det känns som att dom sitter där på mötena och tittar lite handfallet på varandra typ som att -

"Har ni nåt förslag hur... Nehe, okej. Ja men det får väl bli så här... Eller vad säger ni?"

Och alla kollar på varandra som fån och håller med.


Ska man behöva gå en kurs i hur man får lite skinn på sin näsa? 

Isf tycker jag att det är dags att folk börjar göra det. 


Hade det varit vi svenskar som flyttat till ett annat land hade vi aldrig betett oss som vissa invandrare gör här. Vi hade anpassat oss eftersom det inte är vårat land och våra regler. Precis så som det ska vara. 


Jag vet att man inte ska skylla allt på invandrarna. Men om man kollar i genomsnitt vilka det är som våldtar och begår brott, så är det invandrare.

Vi svenskar kan oxå vara dumma i huvet, tro mig. 


Detta gäller absolut inte alla invandrare. Men det har gått över styr nu. 


Och sen att dom har möjlighet att tacka nej till jobb! Vart är vi påväg? 

Det känns som att dom är så otacksamma. 

Dom får allting serverat, tror dom att det är ett hotell eller?

Vi svenskar får sluta arslena av oss för att ha råd att köpa alla ingredienser till tacosmyset på fredagar. 


I en artikel jag läste stod det att efter dom fått in alla sina bidrag så har dom sugit åt sig 21 810 kronor!

Ta bort en nolla så har ni min inkomst i månaden. Ska det verkligen vara så? 

Ibland önskar jag att jag oxå varit en invandrare. 


Förstå vad skönt att flytta till ett land utan krig, man får bete sig hur man vill, jobben får man utan att anstränga sig och pengar pumpas in som vatten i ett vattendrag. Och orkar man inte jobba, nej då tackar man nej, men får ändå pengar. 


Jag förstår att det kan vara hemskt att fly ett land som det är krig i. Då tycker jag faktiskt att man kan visa lite tacksamhet och inte utnyttja Sverige, det är som att ta godis från ett barn.


Skulle jag söka bidrag av något slag, då måste jag nästan ha dött innan jag får någon hjälp. 

Ska inte vi svenskar komma i första hand längre? Är det som Doggelito säger? 


Ska vi svenskar behöva flytta för att vi inte längre får plats i vårat egna land!?


Jag blir bara mer och mer irriterad för varje artikel jag läser.


För att inte tala om hur ungarna beter sig på stormyra, ett bostadsområde i Hudiksvall. 

Barnen kastar grejer från balkongen, dom slår med pinnar på balkongräcket, skriker på kvällarna och föräldrarna gör ingenting. Grannarna har flera gånger skällt på ungarna och föräldrarna står bara å glor. 


Ett krav för att bo i Sverige skulle vara att man kan språket. Iaf försöka lära sig.

Dom flesta vägrar lära sig svenska för att dom älskar sitt land.

Ja! Men flytta hem igen då för fan.


Min pappa är svensklärare, eller var. Han gick i förtids pension för att ge jobb till den yngre generationen. (Det har även mamma Karin gjort.)


Hans elever var jätte tacksamma för att få lära sig svenska. Varför kan inte alla vara det för?

DET FINNS SKOLOR FÖR ATT NI SKA LÄRA ER!

Vi ställer upp och verkligen bäddar in dom i bomull. Vad får vi tillbaka?

Ett överfullt Sverige med invandrare där hälften inte ens är tacksamma. 

Gah. 


Nu sätter jag punkt.

Jag är inte rasist. Jag vill bara behålla vårat Sverige.

Hade jag velat bo i Afganistan hade jag flyttat dit.

If you know what I mean. 

Ovido - Quiz & Flashcards