Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Jag är inte rasist. Jag vill bara behålla vårat Sverige. Hade jag velat bo i Afganistan hade jag flyttat dit.

Av Mikaela Hellström - 25 juni 2012 10:20

Måndag, har precis skjutsat lillkillen till skolan. Haha känner mig som en mamma ibland ^^


Jag tror ja exploderar snart.


Innan jag börjar skriva om invandringen så ska ni veta att jag verkligen inte är rasist. 

Mina föräldrar har alltid varit noga med sånt. 

Men nu har det gått för långt. 


Det står bara mer och mer om invandringen i Sverige i tidningarna. 

Jag kan inte påstå att jag är en patriot direkt. Men jag är nöjd över mitt land, våran knug är rätt skön han med. 


Det finns så många artiklar om invandringen nu för tiden att det är dags att göra någonting.

Hade vi svenskar haft lite mer skinn på näsan hade det kanske funnits en struktur över hur det ska gå till.

Det är som att en liten menlös farbror står vakt på krogen. Inte så svårt att ta sig in. 

När man väl kommer in så vet man, att hur man än beter sig så kommer inte farbrorn kasta ut mig. Han är för mesig. 

Så är vi i Sverige. 


När Doggedoggelito påstår att invandrarna är "nya" Sverige. 

Hur dum får man bli? Ska inte vi svenskar få ha vårat land ifred? 

Det är ingen som gör någonting. 


Det känns som att dom sitter där på mötena och tittar lite handfallet på varandra typ som att -

"Har ni nåt förslag hur... Nehe, okej. Ja men det får väl bli så här... Eller vad säger ni?"

Och alla kollar på varandra som fån och håller med.


Ska man behöva gå en kurs i hur man får lite skinn på sin näsa? 

Isf tycker jag att det är dags att folk börjar göra det. 


Hade det varit vi svenskar som flyttat till ett annat land hade vi aldrig betett oss som vissa invandrare gör här. Vi hade anpassat oss eftersom det inte är vårat land och våra regler. Precis så som det ska vara. 


Jag vet att man inte ska skylla allt på invandrarna. Men om man kollar i genomsnitt vilka det är som våldtar och begår brott, så är det invandrare.

Vi svenskar kan oxå vara dumma i huvet, tro mig. 


Detta gäller absolut inte alla invandrare. Men det har gått över styr nu. 


Och sen att dom har möjlighet att tacka nej till jobb! Vart är vi påväg? 

Det känns som att dom är så otacksamma. 

Dom får allting serverat, tror dom att det är ett hotell eller?

Vi svenskar får sluta arslena av oss för att ha råd att köpa alla ingredienser till tacosmyset på fredagar. 


I en artikel jag läste stod det att efter dom fått in alla sina bidrag så har dom sugit åt sig 21 810 kronor!

Ta bort en nolla så har ni min inkomst i månaden. Ska det verkligen vara så? 

Ibland önskar jag att jag oxå varit en invandrare. 


Förstå vad skönt att flytta till ett land utan krig, man får bete sig hur man vill, jobben får man utan att anstränga sig och pengar pumpas in som vatten i ett vattendrag. Och orkar man inte jobba, nej då tackar man nej, men får ändå pengar. 


Jag förstår att det kan vara hemskt att fly ett land som det är krig i. Då tycker jag faktiskt att man kan visa lite tacksamhet och inte utnyttja Sverige, det är som att ta godis från ett barn.


Skulle jag söka bidrag av något slag, då måste jag nästan ha dött innan jag får någon hjälp. 

Ska inte vi svenskar komma i första hand längre? Är det som Doggelito säger? 


Ska vi svenskar behöva flytta för att vi inte längre får plats i vårat egna land!?


Jag blir bara mer och mer irriterad för varje artikel jag läser.


För att inte tala om hur ungarna beter sig på stormyra, ett bostadsområde i Hudiksvall. 

Barnen kastar grejer från balkongen, dom slår med pinnar på balkongräcket, skriker på kvällarna och föräldrarna gör ingenting. Grannarna har flera gånger skällt på ungarna och föräldrarna står bara å glor. 


Ett krav för att bo i Sverige skulle vara att man kan språket. Iaf försöka lära sig.

Dom flesta vägrar lära sig svenska för att dom älskar sitt land.

Ja! Men flytta hem igen då för fan.


Min pappa är svensklärare, eller var. Han gick i förtids pension för att ge jobb till den yngre generationen. (Det har även mamma Karin gjort.)


Hans elever var jätte tacksamma för att få lära sig svenska. Varför kan inte alla vara det för?

DET FINNS SKOLOR FÖR ATT NI SKA LÄRA ER!

Vi ställer upp och verkligen bäddar in dom i bomull. Vad får vi tillbaka?

Ett överfullt Sverige med invandrare där hälften inte ens är tacksamma. 

Gah. 


Nu sätter jag punkt.

Jag är inte rasist. Jag vill bara behålla vårat Sverige.

Hade jag velat bo i Afganistan hade jag flyttat dit.

If you know what I mean. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Hellström - 4 november 2015 08:56


Shit, det var ett tag sen jag skrev. Mycket saker har hänt. Jag och Robin har varit tillsammans över ett år, min lilla tjej har fått kattungar som är 7 månader nu. Allting springer iväg. Jag har börjat jobba på hasselakollektivet, mitt drömjobb att...

Av Mikaela Hellström - 17 oktober 2014 19:29

Gud vad underbart livet kan bli ibland, jah är så lycklig man kan bli. Kan inte förklara. Jag har fått praktik på tunbackasstorkök, och efter 2 veckors praktik så har jag fast anställning i 6 månader, hur underbart är inte det då!? Dessutom har jag...

Av Mikaela Hellström - 30 september 2014 10:24

Joru jävel, det som jah inte trodde skulle hända har hänt. Skilda vägar for real. Jag mår bra, bättre än på länge faktiskt. Tragiskt att säga så. Men jag är lättad. Så in i helvete. Å stödet jag fått av mina vänner, det är helt otroligt! Jag fi...

Av Mikaela Hellström - 26 september 2014 20:30

Sitta hemma på en fredag å kolla på idol? Börjar bli vuxen ;) jobba i morgon. Middag för 400pers!! Asså så många gäster har jag aldrig jobbat med, på samma gång, men är så galet taggad! Johanna från museet ska jobba också! Wäääh! Fett kul! Idag...

Av Mikaela Hellström - 25 september 2014 18:39

Rise and shine Imorse klev jag upp 05.20, jobbade 5 timmar på Kulturhuset:) länge sen jag klev upp så tidigt, fick sova i fred iaf, min älskling bäst! Gjorde fika och smörgåsar för 215personer, galet mycket folk!! Haha jag å Amanda avled nästan ...

Ovido - Quiz & Flashcards