Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Min syn på sex. Inte helt fin i kanten. Om man säger så.

Av Mikaela Hellström - 27 juni 2012 15:22

Haha jag blir alldeles lyrisk av att det är så pass många som läser min blogg! 

Men jag vet inte alls vad folk tycker om den, alla är ju olika.


Får ju kommentarer som är uppmuntrande. Det är faktiskt dels därför jag skriver blogg. Fast mest för min egna skull. Man måste faktiskt ventilera sig till allmänheten ibland. Så kanske folk förstår varför jag är som jag är.


Det är nog inge fel på mig egentligen. Fast det känns ofta som det.

Alla dessa sätt man ska vara på. Hur ska man leva då?
Tänka eller inte tänka. 

Jag tycker att jag är väldigt spontan för det mesta. Kan oxå vara en räddjävel ibland. 


Satt nyss och gjorde massa test på veckorevyns hemsida.

Hur sjuka test finns det inte då?

"Är du drömtjejen?"
"Är han intresserad?"
"Hur vild är du i sängen?"

Varför ska man göra tester för saker och ting? Det är bara att köra!

"Å. nu ska göra ett test å kolla om han är kär i mig"

Eller dom här snabla sex-testerna.


Känns det rätt så kör man. Med eller utan vibrator.


Sex. Det kan vara bland det roligaste att prata om.

Jag sexrelaterar alldeless för ofta. Helt sjukt faktiskt. (Jag tycker det är så roligt att höra hur andra ser på sex. Vissa älskar det och andra tycker det är pest. HUR kan man tycka att det är pest?)

Det är så kul när det blir en rejäl diskution eller folk berättar massa sjuka berättelser haha! 


Allting kan bli snusk. Jag kan till och med bli generad av mina egna tankar, hur kan man bli det?

Är det mitt undermedvetna som är sexgalen?

Det är ofta dom som inte nuppar allt för ofta som pratar om sex.

Inte för att det är någonting jag tänker skriva om, men jag lider inte om man säger så. 

Inte direkt oskuld heller.


Tänk om jag hade varit det. 

Vem skulle fått ta min oskuld då? 

Förmodligen jag själv. Eller en bra kompis som inte beter sig som en viking inför sina kompisar när han fått bestiga mig för första gången. 


Och Alla dessa sextips till oss tjejer. 

Hur du uppnår trippla orgasmer - Hur du uppnår klimax under sexet - Så ska du göra - Så ska du inte göra.

Jag gör testerna och sen garvar jag åt mina resultat. Mina svarsalternativ finns oftast inte ens. 


Varför ska tjejer ha en massa guidningar?

Varför inte utforska själv? Pilla lite här, naffsa lite där.

Det är lika bra att ni slutar läsa om ni tycker det är för mycket redan nu.



Jag vet att jag redan skrivit om det här redan, men va fan, släpp loss ordentligt. Va inte så fega. Tycker nån att du är för spejsad, fuck that! Då är den personen för insnöad på svensson sex.

Och gillar ni missionären så har ni inte testat så mycket. 


Killar ska vara glada om tjejer inte ligger som en plattfisk och stirrar upp i taket. Inte ett dugg närvarande. 

Det vet man ju själv. 

Om man tex har sex med en person som är full så kanske den inte har all kraft i världen. Det är inte kul att ligga med nån som inte verkar intresserad. 


Nej fy tusan. Tacka vet jag tjejer och killar som tar för sig. Annars är det ingen mening. 

Då kan man lika gärna pilla på sig själv och få ut mer av det. 

Ursäkta alla nasty detaljer ^^


Asså, självklart är det nice med michan ibland (missionären)

Men det är ju som att käka samma pizza varje dag, lägg till en krydda så är det som en ny ;)

Krydda till det i sängen. Det är mitt tips. Och till er tjejer. 

Ta på er själva. Killar går igång på tjejer som vågar. Typ pilla på dig själv när han kollar på. Skitsamma om det är pinsamt. Pilla i duschen. Då kommer du veta exakt vad du gillar. Utan tips från veckorevyn.


Kan du skita med öppen dörr så kan du pilla på dig själv när killen kollar på. 


Kan inte nån, en enstaka liten människa skicka en kommentar om hur ni ser på sex?

Eller är det bara jag som är en "sexdåre"? 

 

Ni kan vara anonyma om ni känner för det. Jag kan inte ens de här med ip-nummer. 

Skriv va fan ni vill.


Nu ska jag kika på tv ^^ 


   

 
 
Karin

Karin

1 juli 2012 05:13

Hellu, såg att du kikat in min blogg å då va jag tvungen att kika tillbaka (nice blogg!). Och sen såg jag att du ville ha kommentarer på det här inlägget så nu får du det också. Borde kanske inte skriva så detaljerat om min syn på sex för att respektera min muslim till pojkvän (eller ah, vene om han skulle bry sig men i alla fall). Själv är jag väl ganska rumsren. Hade nog inte varit förut om jag varit populär tonårstjej i högstadiet men ingen var liksom intresserad av mig förut så då var det skitsamma. Men jag tycker såhär: NJUT FÖRFAN!! Jag kommer aldrig bli någon som ligger runt och tycker kanske inte man borde göra det heller (om man inte använder kondom) men folk får göra va dem vill. Lönar sig att prova på olika saker också, så det inte blir samma gamla vanliga tråkiga sex.

Hoppas det var ett bra svar på frågan och jag inte virrade till det fullständigt.. Liiiite för trött ._.

http://someponythatiusedtoknow.bloggplatsen.se

Mikaela Hellström

1 juli 2012 13:23

Ja men precis, jag var verkligen inte populär av sex när jag gick i högstadiet, man pratade om det såklart.
Alla fick det som att tjejer inte kunde njuta av sex. Så jag blev bara mer och mer intresserad av att vända på det.
Har inte heller legat runt så farligt mycket.
Men att man hittar nån som är lika frigjord som en själv får en att våga ännu mer ^^

Haha tycker det var ett bra svar :) Förstår att du är trött, med tanke på när du skrev kommentaren :D hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Hellström - 4 november 2015 08:56


Shit, det var ett tag sen jag skrev. Mycket saker har hänt. Jag och Robin har varit tillsammans över ett år, min lilla tjej har fått kattungar som är 7 månader nu. Allting springer iväg. Jag har börjat jobba på hasselakollektivet, mitt drömjobb att...

Av Mikaela Hellström - 17 oktober 2014 19:29

Gud vad underbart livet kan bli ibland, jah är så lycklig man kan bli. Kan inte förklara. Jag har fått praktik på tunbackasstorkök, och efter 2 veckors praktik så har jag fast anställning i 6 månader, hur underbart är inte det då!? Dessutom har jag...

Av Mikaela Hellström - 30 september 2014 10:24

Joru jävel, det som jah inte trodde skulle hända har hänt. Skilda vägar for real. Jag mår bra, bättre än på länge faktiskt. Tragiskt att säga så. Men jag är lättad. Så in i helvete. Å stödet jag fått av mina vänner, det är helt otroligt! Jag fi...

Av Mikaela Hellström - 26 september 2014 20:30

Sitta hemma på en fredag å kolla på idol? Börjar bli vuxen ;) jobba i morgon. Middag för 400pers!! Asså så många gäster har jag aldrig jobbat med, på samma gång, men är så galet taggad! Johanna från museet ska jobba också! Wäääh! Fett kul! Idag...

Av Mikaela Hellström - 25 september 2014 18:39

Rise and shine Imorse klev jag upp 05.20, jobbade 5 timmar på Kulturhuset:) länge sen jag klev upp så tidigt, fick sova i fred iaf, min älskling bäst! Gjorde fika och smörgåsar för 215personer, galet mycket folk!! Haha jag å Amanda avled nästan ...

Ovido - Quiz & Flashcards